INSPIRACJE / Odżywianie / 17 października 2018

7 trików jak NIE PRZYTYĆ na wyjazdach

Czas wakacji to wyjazdy, spotkania przy grillu i większe ilości alkoholu. Kilka prostych, sprawdzonych zasad pozwoli Ci cieszyć się urlopem bez dodatkowych kilogramów.Pamiętaj! Urlop jest po to aby wypoczywaj i spędzać czas z rodziną. Wystarczy zachować umiar i cieszyć się czasem na który czekaliśmy cały rok.

 

A więc co zrobić, żeby z wakacji zamiast zbędnych kilogramów przywieźć pamiątki i zgrabne opalone ciało?

Oto 7 skutecznych trików, aby zdrowo odżywiać się również poza domem!

 

1

Zawsze miej przekąski pod ręką

Zabieraj przekąski ze sobą. Garść orzechów, świeże warzywa, owoce czy chipsy warzywne mogą nie raz uratować Cię przed głodem, gdzie w okolicy kuszą budki z fast foodami. Ponadto zdrowe przekąski coraz częściej można spotkać nawet na stacji paliw.

2

Zadbaj o wodę!

Często głód mylony jest z uczuciem pragnienia! Zanim sięgniesz po jedzenie napij się szklanki wody, potrzebujemy jej znacznie więcej w okresie letnim. I pamiętaj, napoje słodzone to nie woda! Nie ugaszą Twojego pragnienia, a nawet mogą je wzmagać. Dla porównania pół szklanki słodzonego napoju to aż 50 kcal, a pół szklanki truskawek 18 kcal.

3

Zacznij posiłek od warzyw i białka

Warzywa są skarbnicą witamin i minerałów, ale również błonnika, który sprawia, że dłużej czujemy sytość. Pęcznieje w żołądku, dzięki czemu zjadamy mniej. Postaw na surowe warzywa, staraj się unikać smażonych i konserwowych, ponieważ często zawierają cukier.

Do warzyw warto dobrać chude źródło białka, na przykład pierś kurczaka, indyka, ryba lub krewetki. Zwróć uwagę na sposób obróbki termicznej potraw. Najzdrowsze będą dania gotowane, gotowane na parze lub pieczone bez tłuszczu.

4

Zrezygnuj z sosów

Nie daj się zwieźć! Wybierając potrawy uważaj na niezdrowe dodatki w postaci sosów, które często są przygotowywane na bazie majonezu lub oleju. Najbezpieczniejszy jest sos pomidorowy, na przykład z ziołami (nie ketchup lub tysiąca wysp) lub biały dressing z jogurtu naturalnego (nie mylić z sosem czosnkowym lub cezar). Warto poprosić o podanie sosu w osobnej miseczce, wtedy sam zdecydujesz ile do użyjesz.

5

Na deser wybierz owoce, a zamiast lodów sorbet

Nie musisz rezygnować z deseru, aby zjeść dietetycznie 🙂 Często w menu są kolorowe sałatki owocowe lub zimne sorbety. Wiele restauracji oferuje zdrowe wypieki, takie jak domowe muffinki lub ciasteczka zbożowe bez bitej śmietany i sztucznych słodzików.

6

Unikaj all inclusive

Tego typu wakacje są kuszące, tak jak serwowane hotelowe potrawy w formie wielkich bufetów. Statystyki pokazują, że ludzie tyją aż 3 kilogramy podczas takich wakacji! Chcesz spróbować wszystkiego? Podejdź raz i nałóż po łyżce każdej potrawy na talerz. Może się okazać, że kaloryczność tych małych porcji może przekraczać 2000 kcal.

 

7

Wypoczywaj aktywnie

Jesteś na urlopie, więc ciesz się pięknymi widokami! Oprócz wylegiwania się na słońcu, dużo spaceruj i zwiedzaj. Możesz też pływać, wynająć rower lub kajak, czy zagrać w piłkę ze znajomymi. Warto podkręcać swój metabolizm porannym joggingiem, gdy jest chłodniej i większość turystów śpi.

Treść niniejszych artykułów ma charakter wyłącznie informacyjny. Nie zastępuje konsultacji z lekarzem i nie może być podstawą do stosowania jakichkolwiek środków farmaceutycznych ani form terapii. Wszelkie decyzje w ww. kwestiach należą do lekarza prowadzącego leczenie. Portal ani osoby współpracujące nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności wynikającej z zastosowania informacji zawartych w portalu.

Zadzwoń i umów się na wizytę!

Aleje Jerozolimskie 42 lok. 68
00-024 Warszawa

516 063 575 | marta.lula@coio.pl