INSPIRACJE / Przepisy / 11 lipca 2019

Wysokobiałkowe ciasto z soi bogate w błonnik

Ciasto w wersji wytrawnej, idealne zamiast schabowego na obiad 😉 Zaspokoi nawet miłośników mięsa.

 

 

SKŁADNIKI:

-nasiona soi 400 g (dostępne np.. w Lidlu)
-3-4 marchewki
-2 duże pietruszki
-pół dużego selera
-3 łyżki oleju, np. kokosowego
-3 jaja (można pominąć, wówczas dodać 1 łyżkę oleju więcej i pół szklanki wody)
-1-2 średnie cebule oraz 5 dużych ząbków świeżego czosnku
-bardzo istotne: duża ilość przypraw, u mnie papryczka chili, curry, pieprz ziołowy, pieprz, natka pietruszki świeża, a sól z umiarem

 

PRZYGOTOWANIE: 6 kroków

1. Nasiona soi opłukać, zalać wodą w dużej misce i odstawić na noc. Rano opłukać nasiona pod bieżącą wodą, następnie gotować w dużym garnku (proporcja woda:soja 4:1) przez godzinę. Warto dodać ziele angielskie, pieprz.

2. Umyć i obrać warzywa (z wyjątkiem czosnku), pokroić w średnie kawałki i dorzucić do gotującej się soi po ok. 30-40 minutach.

3. Odcedzić zawartość garnka w dużym cedzaku. Odstawić do garnka, w którym się gotowało i ostudzić.

4. Do warzyw dodać jaja, olej, świeże i przeciśnięte ząbki czosnku, przyprawy i zmiksować blenderem ręcznym do gładkiej masy (dla osób lubiących aktywność fizyczną jest to fajny wysiłek)

5. Standardową okrągłą formę na ciasto wyłożyć papierem do pieczenia i wyłożyć masę

6. Piec w temperaturze 180 C przez ok. 40-50 minut (najlepiej włączyć termo-obieg)

GOTOWE – idealny na przekąskę do pracy, np. z ogórkiem kiszonym. SMACZNEGO

Treść niniejszych artykułów ma charakter wyłącznie informacyjny. Nie zastępuje konsultacji z lekarzem i nie może być podstawą do stosowania jakichkolwiek środków farmaceutycznych ani form terapii. Wszelkie decyzje w ww. kwestiach należą do lekarza prowadzącego leczenie. Portal ani osoby współpracujące nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności wynikającej z zastosowania informacji zawartych w portalu.

Zadzwoń i umów się na wizytę!

Aleje Jerozolimskie 42 lok. 68
00-024 Warszawa

516 063 575 | marta.lula@coio.pl